Тема тижня: "Зима" (12.12.2022 - 16.12.2022)
Освітні завдання:поглиблювати знання дітей про сезонні зміни в природі, характерні особливості пір року та стани об’єктів неживої природи; закріплювати уявлення про характерні ознаки зими; закріплювати уявлення про причинно-наслідкові зв’язки у природному середовищі, навчати помічати їх; ознайомити дітей з різними станами води; формувати вміння висловлювати судження, зважаючи на власний досвід та спостереження; вправляти в умінні добирати одяг та взуття відповідно до сезону, розвивати зорову та слухову увагу дітей; поліпшувати логічне мислення, швидкість реакції; виховувати інтерес до явищ природи, допитливість до світу живої та неживої природи рідного краю.
Зміст діяльності | Посилання |
ПОНЕДІЛОК | |
---|---|
Ранкова гімнастиказ шишками | https://youtu.be/rgaUYyuUZaA |
Ранкова зустріч"Спостереження за снігом" | https://youtu.be/9kZN_aDTITw |
Соціальний світ"Безпритульні тварини" | https://youtu.be/7TRpwLLoP20 |
Образотворча діяльність (малювання) "Зимові дерева" | https://drive.google.com/file/d/1G7-dwAoFrQH_n8CdQwjQrWezK1CjvNrj/view?usp=drivesdk |
Пальчикова гра"Прийшла зима" | https://youtu.be/RyzhlElyYE0 |
Інтерактивна гра "Зима, яка?" | https://learningapps.org/view16714907 |
Робота з батьками"Як правильно виховувати дитину" | https://youtu.be/mVIhA6yC7hQ |
ВІВТОРОК | |
Руханка-танок"Зима" | https://youtu.be/3Os2JN-rvpI |
Ранкова зустріч"Лід" | https://youtu.be/KJpRRYOLlsQ |
Сенсорно-пізнавальний розвиток"Квест-гра "Математичні всезнайки" | https://youtu.be/Bu-7VuIqz_8 |
Музичне заняття | https://youtu.be/I5ijO0qmNgc |
Інтерактивна гра "Пори року" | https://learningapps.org/view12141742 |
Робота з батьками"Правила безпечної поведінки взимку" | https://youtu.be/xGOy6v92j6U |
СЕРЕДА | |
Ранкова гімнастиказ шишками | https://youtu.be/rgaUYyuUZaA |
Ранкова зустріч"Зима" | https://youtu.be/boqCga2RVbQ |
Природній світ"Як зимують комахи" | https://youtu.be/HCEGJNsJorE |
Комунікативний розвиток"У яких шафах ховається зима" | https://youtu.be/5kdSpsAQ_ZY |
Мовленнєва вправа"Яка зима?" | https://youtu.be/5Bn8ULRXBHw |
Робота з батьками"Мультфільми, які варто переглянути разом з дитиною" | https://cutt.ly/xM3WUlx |
ЧЕТВЕР | |
Руханка-танок"Зима" | https://youtu.be/3Os2JN-rvpI |
Ранкова зустріч"Досліди зі снігом і льодом" | https://youtu.be/gAw_1adBpgc |
Літературна скринька | https://youtu.be/4Nvonn7leg4 |
Музичне заняття "Перший сніг" | https://youtu.be/HwIj0GjNRAw |
Інтерактивна гра"Пори року" | https://learningapps.org/view27238322 |
Робота з батьками"10 заповідей для батьків" | Додаток |
П'ТНИЦЯ | |
Ранкова гімнастиказ шишками | https://youtu.be/rgaUYyuUZaA |
Ранкова зустріч"Досліджуємо сніг" | https://youtu.be/faPp34UFKNw |
Образотворча діяльність(аплікація) "Ведмідь у берлозі" | https://youtu.be/4KTsSeF-3Uc |
Фізична культура | https://youtu.be/3tDw1mUFa5k |
Танок "Зима" | https://youtu.be/Z6_wSo9vIik |
Склади пазл "Зима" | https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2824069bea76 |
Робота з батьками "Вправи для розслаблення та зняття напруги в стресових ситуаціях" | Додаток |
Додаткові матеріали до теми
Спостереження за природними змінами, закріплювати вміння помічати і називати найвиразніші явища природи; розвивати спостережливість.
Запитання: Яка зараз пора року? Яка погода? Які зміни в природі відбулися з настанням зими?
Бесіда «Зимові місяці суворі» Мета: розширювати знання про назви зимових місяців, про різноманітні зимові ознаки; познайомити дітей з народними назвами місяців; виховувати спостережливість, любов до природи. Запитання: Яка зараз пора року? Як погода змінилася з настанням зими? Чому сніг у грудні називають раптовим? У народі перший місяць називали молодою зимою. Як ви гадаєте, чому?
Дидактична гра «Зима холодна, а ще яка?» Мета: закріпити в дітей знання про ознаки зими; учити добирати прикметники до іменників; розвивати мовлення, пам’ять, мислення.
Хід гри. Вихователь передає дітям по черзі сніжинку і запитує: «Зима яка? Які дерева взимку? Узимку сонечко яке?» Дитина відповідає та передає сніжинку далі.
Читання вірша Лесі Українки «Мамо, ідевже зима»
Мамо, іде вже зима, Снігом травицю вкриває, В гаю пташок вже нема… Мамо, чи кожна пташина В вирій на зиму літає?» — В неньки спитала дитина. «Ні, не кожна, — одказує мати, — Онде, бачиш, пташина сивенька Скаче швидко отам біля хати, — Ще зосталась пташина маленька». «Чом же вона не втіка? Нащо морозу чека?» «Не боїться морозу вона, Не покине країни рідної, Не боїться зими навісної. Жде, що знову прилине весна». | «Мамо, ті сиві пташки Сміливі, певно, ще й дуже, Чи то безпечні такі, — Чуєш, цвірінькають так, Мов їм про зиму байдуже! Бач — розспівалися як!» «Не байдуже тій пташці, мій синку, Мусить пташка малесенька дбати, Де б водиці дістати краплинку, Де під снігом поживку шукати». «Нащо ж співає? Чудна! Краще шукала б зерна!» «Спів пташині потіха одна, — Хоч голодна, співа веселенько, Розважає пташине серденько, Жде, що знову прилине весна». |
Загадки
• На дворі горою, а в хаті водою. (Сніг.)
• Восени не в’яне, а взимку не вмирає. (Ялинка.)
• Біла морква взимку росте. (Буруля.)
• Що то за гість,
Що тепло їсть? (Мороз)
• Плету хлівець на четверо овець,
А на п’яту окремо. (Рукавичка.)
• Влітку відпочивають,
Взимку дітей катають. (Санчата.)
• Зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла,
Поки ніс її сюди, стала краплею води. (Сніг.)
• Дерев’яні коні по снігу йдуть,
А в сніг не провалюються. (Лижі.)
• Я, старий дідусь,
До мосту берусь;
Хоча й сокири не маю,
Про те не дбаю. (Мороз.)
• Ой, немає їм ціни!
По льоду біжать вони —
Швидконогі... (ковзани).
Чистомовка
Рюха, рюха — мете завірюха,
Лига, лига — почалася відлига.
Пад, пад — сильний снігопад.
Оз, оз — щоки щипає мороз.
Ій, ій — на деревах іній.
Ка, ка — висить льодяна бурулька.
Ди, ди — наступили холоди.
Дидактична вправа «Склади речення!»
Опис вправи. Діти складають речення з використанням прийменників «на», «під», поширюють речення прикметниками.
Варіанти для гри
• Діти катаються на (яких?)... санчатах.
• Сніг лежить під (якими?)... деревами.
• Діти ліплять (якого?)... сніговика.
• Мама прикрашає ялинку (якими?)... іграшками.
• (Яка?)... бурулька виросла під дахом.
• Іній утворився на (яких?)... гілках.
ДослідВихователь ставить гарячий чайник під гілками дерева чи куща. Відкриваєкришку, пропонує поспостерігати, як гілки почнуть обростати інеєм.
— Що виходить із чайника? Пара гаряча чи холодна? А які гілки дерев?Який можна зробити висновок?
Краплинки водяної пари перетворюються на кристалики льоду. Виховательпропонує їх розглянути.
— На що вони схожі? Як вони розташовані? Чи схожий іній на сніжинки?
Дидактична гра «Що потрібно взимку?», закріпити знання про зимовий одяг та зимові розваги; розвивати позитивне ставлення до зими.
Матеріали: предметні картинки «Одяг» та іграшки; іграшковашафа та скриня.
Хід гри. Вихователь пропонує дітям «зібратися на прогулянку».Спочатку з іграшкової шафи необхідно дістати одяг, описуючи його, а зіскрині — предмети для зимових розваг (санчата, ковзани, лижі).
Бесіда«Чому взимку йде сніг?» Мета: сформувати в дітей уявлення про сніг як стан води; розвивати аналітичні уміння — встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами неживої природи; виховувати естетичний смак.
Запитання: Яка сьогодні погода? Спіймайте сніжинку на долоньку. Що з нею сталося? Де вона поділася?
Спостереження за льодом. Загадка: Прозорий, як скло.Та не вставиш у вікно. (Лід)
Лід прозорий чи ні? 3 чого він утворюється? Чому доріжки посипають піском? (Розвивати мислення дітей).
Слухання та обговорення вірша Т. Коломієць «Грудень».
Дорожній майстер грудень
Мости будує всюди,
Вкриває ріки кригою,
Воює із відлигою:
Дороги підморожує,
Ще й снігом припорошує,
Щоб на дзвінких санчатах
Новому року мчати.
— Чому грудень називають будівником мостів?
— Чому в грудні замерзають ріки?
Пошуково -дослідницька діяльність. Вилити воду на лід. Що сталося з льодом? Куди він подівся? Пояснити дітям процес перетворення льоду у воду (перехід із твердого стану у рідкий).
Читання вірша О. Олеся «Метелики»
Погляньте, погляньте, яка благодать!
Дивіться: метелики з неба летять!
Квітки повмирали усюди надворі,—
Морозець малює на шибках узори…
Картинкою гарною стане віконце,
Як трошки поблискає золотом сонце.
Погляньте, погляньте, яка благодать:
Метелики з неба летять і летять!
Запитання: Що за метелики летять з неба? Що сталося з квітками надворі?Що мороз малює на шибках?
Робота з батьками
10 заповідей для батьків.
1.Не чекай. що твоя дитина буде такою, як ти або такою, як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.
2. Не вимагай від дитини плати за все. що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншому, той-третьому, і це незворотний закон подяки.
3. Не зганяй на дитину свої образи, щоб в старості не їсти гіркий хліб. Бо, що посієш, те й зійде.
4. Не стався до її проблем зверхньо. Життя дане кожному під силу і, будь упевнений, для неї вона важка не менше, аніж для тебе, а можливо і більше, оскільки у неї немає досвіду.
5. Не принижуй.
6. Не забувай, що найважливіші зустрічі людини-це її зустрічі з дітьми.
7.Не звинувачуй себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини. Звинувачуй, якщо можеш - але не робиш.
8. Дитина - це не тиран, який заволодіває всім твоїм життям, не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в ньому творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, а душа, віддана на зберігання.
9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій те, що не хотів би, щоб робили твоїй.
10. Люби свою дитину будь-якою - неталановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, тому що дитина - це свято, яке поки що з тобою.
Януш Корчак
ВПРАВИ ДЛЯ РОЗСЛАБЛЕННЯ ТА ЗНЯТТЯ НАПРУГИ В СТРЕСОВИХ СИТУАЦІЯХ.
Мета: Допомогти оволодіти способами релаксації і зняти стресову напругу. Можливість виплеснути накопичену напругу.
1. «Вгору по веселці».
Встаньте та закрийте очі, зробіть глибокий вдих та уявіть, що разом з цим вдохом ви піднімаєтеся вгору по веселці, а на видихаючи уявіть, що з’їжджаєте з неї, як з гірки.
2. «Почергове дихання через ніздрі».
Спину тримаємо прямо, сидячи на стільці, великим пальцем правої руки закриваємо праву ніздрю і робимо глибокий вдих через ліву ніздрю, потім безіменним пальцем затуляємо ліву та видихаємо через праву.
Намагайтеся наповнювати та спорожняти легені до кінця. Виконуйте 5 таких циклів та потім міняйте ніздрі. Така дихальна гімнастика вирівнює внутрішній баланс в організмі, гармонізує енергію, добре впливає на психічний стан людини.
3. Прогресуюча релаксація м'язів.
Прогресуюча релаксація м'язів – це прекрасний спосіб зняти стрес. Релаксація досягається шляхом напруги й подальшого розслаблення різних груп м'язів тіла.
Обличчя – попросіть дитину наморщити ніс і лоб, ніби вона нюхає щось неприємне, а потім розслабити м’язи обличчя. Повторити три рази.
Щелепи – попросіть дитину щільно стиснути щелепи, ніби вона собака, який висить на кістці, а потім відпустити уявну кістку й повністю розімкнути щелепи. Повторити три рази.
Руки та плечі – попросіть дитину витягнути руки перед собою, потім підняти їх над головою й потягнутись якомога вище. Після цього нехай дитина опустить вниз і розслабить руки. Повторити три рази.
Кисті рук – нехай дитина уявить, ніби вона щосили стискає апельсин однією рукою, а потім кидає його на підлогу і розслабляє кисть і руку. Повторити три рази, а потім виконати вправу іншою рукою.
Живіт – нехай дитина ляже на спину і всього на мить максимально напружить м'язи живота. Потім нехай розслабить живіт. Повторити три рази, а потім виконати цю ж вправу стоячи.
Ноги й ступні – попросіть дитину стоячи втиснути пальці ніг у підлогу, ніби вона проробляє це з піском на пляжі. Нехай почергово вдавлює кожний палець у підлогу й розставить їх настільки, щоб відчувати напругу в ногах, а потім розслабиться. Повторити три рази.
Виконуючи ці вправи, попросіть дитину спостерігати, як добре почувається тіло, коли вона розслабляє кожну його частину. Мета виконання цих вправ полягає в тому, щоб досягти повного розслаблення м'язів тіла.
4. Вправа «Лимон»
Мета: досягти стану спокою.
Сядьте зручно: руки вільно розмістіть на колінах (долонями вгору), плечі та голова опущені, очі заплющені. Уявіть собі, що у Вас у правій руці — лимон. Починайте повільно його стискати до тих пір, поки не відчуєте, що «вичавили увесь сік». Розслабтеся. Запам’ятайте свої відчуття. Тепер уявіть, що лимон знаходиться у вашій лівій руці. Повторіть вправу. Знову розслабтеся і запам’ятайте свої відчуття. Після цього виконайте вправу одночасно обома руками. Розслабтеся. Насолодіться станом спокою.