Тема тижня: "Зима" (12.12.2022 - 16.12.2022)


Освітні завдання:поглиблювати знання дітей про сезонні зміни в природі, характерні особливості пір року та стани об’єктів неживої природи; закріплювати уявлення про характерні ознаки зими; закріплювати уявлення про причинно-наслідкові зв’язки у природному середовищі, навчати помічати їх; ознайомити дітей з різними станами води; формувати вміння висловлювати судження, зважаючи на власний досвід та спостереження; вправляти в умінні добирати одяг та взуття відповідно до сезону, розвивати зорову та слухову увагу дітей; поліпшувати логічне мислення, швидкість реакції; виховувати інтерес до явищ природи, допитливість до світу живої та неживої природи рідного краю.


Зміст діяльностіПосилання
ПОНЕДІЛОК
Ранкова гімнастиказ шишкамиhttps://youtu.be/rgaUYyuUZaA
Ранкова зустріч"Спостереження за снігом"https://youtu.be/9kZN_aDTITw
Соціальний світ"Безпритульні тварини"https://youtu.be/7TRpwLLoP20
Образотворча діяльність (малювання) "Зимові дерева"https://drive.google.com/file/d/1G7-dwAoFrQH_n8CdQwjQrWezK1CjvNrj/view?usp=drivesdk
Пальчикова гра"Прийшла зима"https://youtu.be/RyzhlElyYE0
Інтерактивна гра "Зима, яка?"https://learningapps.org/view16714907
Робота з батьками"Як правильно виховувати дитину"https://youtu.be/mVIhA6yC7hQ
ВІВТОРОК
Руханка-танок"Зима"https://youtu.be/3Os2JN-rvpI
Ранкова зустріч"Лід"https://youtu.be/KJpRRYOLlsQ
Сенсорно-пізнавальний розвиток"Квест-гра "Математичні всезнайки"https://youtu.be/Bu-7VuIqz_8
Музичне заняттяhttps://youtu.be/I5ijO0qmNgc
Інтерактивна гра "Пори року"https://learningapps.org/view12141742
Робота з батьками"Правила безпечної поведінки взимку"https://youtu.be/xGOy6v92j6U
СЕРЕДА
Ранкова гімнастиказ шишкамиhttps://youtu.be/rgaUYyuUZaA
Ранкова зустріч"Зима"https://youtu.be/boqCga2RVbQ
Природній світ"Як зимують комахи"https://youtu.be/HCEGJNsJorE
Комунікативний розвиток"У яких шафах ховається зима"https://youtu.be/5kdSpsAQ_ZY
Мовленнєва вправа"Яка зима?"https://youtu.be/5Bn8ULRXBHw
Робота з батьками"Мультфільми, які варто переглянути разом з дитиною"https://cutt.ly/xM3WUlx
ЧЕТВЕР
Руханка-танок"Зима"https://youtu.be/3Os2JN-rvpI
Ранкова зустріч"Досліди зі снігом і льодом"https://youtu.be/gAw_1adBpgc
Літературна скринькаhttps://youtu.be/4Nvonn7leg4
Музичне заняття "Перший сніг"https://youtu.be/HwIj0GjNRAw
Інтерактивна гра"Пори року"https://learningapps.org/view27238322
Робота з батьками"10 заповідей для батьків"Додаток
П'ТНИЦЯ
Ранкова гімнастиказ шишкамиhttps://youtu.be/rgaUYyuUZaA
Ранкова зустріч"Досліджуємо сніг"https://youtu.be/faPp34UFKNw
Образотворча діяльність(аплікація) "Ведмідь у берлозі"https://youtu.be/4KTsSeF-3Uc
Фізична культураhttps://youtu.be/3tDw1mUFa5k
Танок "Зима"https://youtu.be/Z6_wSo9vIik
Склади пазл "Зима"https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2824069bea76
Робота з батьками "Вправи для розслаблення та зняття напруги в стресових ситуаціях"Додаток

Додаткові матеріали до теми

Спостереження за природними змінами, закріплювати вміння помічати і називати найвиразніші явища природи; розвивати спостережливість.

Запитання: Яка зараз пора року? Яка погода? Які зміни в природі відбулися з настанням зими?

Бесіда «Зимові місяці суворі» Мета: розширювати знання про назви зимових місяців, про різноманітні зимові ознаки; познайомити дітей з народними назвами місяців; виховувати спостережливість, любов до природи. Запитання: Яка зараз пора року? Як погода змінилася з настанням зими? Чому сніг у грудні називають раптовим? У народі перший місяць називали молодою зимою. Як ви гадаєте, чому?

Дидактична гра «Зима холодна, а ще яка?» Мета: закріпити в дітей знання про ознаки зими; учити добирати прикметники до іменників; розвивати мовлення, пам’ять, мислення.

Хід гри. Вихователь передає дітям по черзі сніжинку і запитує: «Зима яка? Які дерева взимку? Узимку сонечко яке?» Дитина відповідає та передає сніжинку далі.

Читання вірша Лесі Українки «Мамо, ідевже зима»

Мамо, іде вже зима, Снігом травицю вкриває, В гаю пташок вже нема… Мамо, чи кожна пташина В вирій на зиму літає?» — В неньки спитала дитина. «Ні, не кожна, — одказує мати, — Онде, бачиш, пташина сивенька Скаче швидко отам біля хати, — Ще зосталась пташина маленька». «Чом же вона не втіка? Нащо морозу чека?» «Не боїться морозу вона, Не покине країни рідної, Не боїться зими навісної. Жде, що знову прилине весна». «Мамо, ті сиві пташки Сміливі, певно, ще й дуже, Чи то безпечні такі, — Чуєш, цвірінькають так, Мов їм про зиму байдуже! Бач — розспівалися як!» «Не байдуже тій пташці, мій синку, Мусить пташка малесенька дбати, Де б водиці дістати краплинку, Де під снігом поживку шукати». «Нащо ж співає? Чудна! Краще шукала б зерна!» «Спів пташині потіха одна, — Хоч голодна, співа веселенько, Розважає пташине серденько, Жде, що знову прилине весна».

Загадки

• На дворі горою, а в хаті водою. (Сніг.)

• Восени не в’яне, а взимку не вмирає. (Ялинка.)

• Біла морква взимку росте. (Буруля.)

• Що то за гість,

Що тепло їсть? (Мороз)

• Плету хлівець на четверо овець,

А на п’яту окремо. (Рукавичка.)

• Влітку відпочивають,

Взимку дітей катають. (Санчата.)

• Зірка сніжно-біла на рукав мені злетіла,

Поки ніс її сюди, стала краплею води. (Сніг.)

• Дерев’яні коні по снігу йдуть,

А в сніг не провалюються. (Лижі.)

• Я, старий дідусь,

До мосту берусь;

Хоча й сокири не маю,

Про те не дбаю. (Мороз.)

• Ой, немає їм ціни!

По льоду біжать вони —

Швидконогі... (ковзани).

Чистомовка

Рюха, рюха — мете завірюха,

Лига, лига — почалася відлига.

Пад, пад — сильний снігопад.

Оз, оз — щоки щипає мороз.

Ій, ій — на деревах іній.

Ка, ка — висить льодяна бурулька.

Ди, ди — наступили холоди.

Дидактична вправа «Склади речення!»

Опис вправи. Діти складають речення з використанням прийменників «на», «під», поширюють речення прикметниками.

Варіанти для гри

• Діти катаються на (яких?)... санчатах.

• Сніг лежить під (якими?)... деревами.

• Діти ліплять (якого?)... сніговика.

• Мама прикрашає ялинку (якими?)... іграшками.

• (Яка?)... бурулька виросла під дахом.

• Іній утворився на (яких?)... гілках.

ДослідВихователь ставить гарячий чайник під гілками дерева чи куща. Відкриваєкришку, пропонує поспостерігати, як гілки почнуть обростати інеєм.

— Що виходить із чайника? Пара гаряча чи холодна? А які гілки дерев?Який можна зробити висновок?

Краплинки водяної пари перетворюються на кристалики льоду. Виховательпропонує їх розглянути.

— На що вони схожі? Як вони розташовані? Чи схожий іній на сніжинки?

Дидактична гра «Що потрібно взимку?», закріпити знання про зимовий одяг та зимові розваги; розвивати позитивне ставлення до зими.

Матеріали: предметні картинки «Одяг» та іграшки; іграшковашафа та скриня.

Хід гри. Вихователь пропонує дітям «зібратися на прогулянку».Спочатку з іграшкової шафи необхідно дістати одяг, описуючи його, а зіскрині — предмети для зимових розваг (санчата, ковзани, лижі).

Бесіда«Чому взимку йде сніг?» Мета: сформувати в дітей уявлення про сніг як стан води; розвивати аналітичні уміння — встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між явищами неживої природи; виховувати естетичний смак.

Запитання: Яка сьогодні погода? Спіймайте сніжинку на долоньку. Що з нею сталося? Де вона поділася?

Спостереження за льодом. Загадка: Прозорий, як скло.Та не вставиш у вікно. (Лід)

Лід прозорий чи ні? 3 чого він утворюється? Чому доріжки посипають піском? (Розвивати мислення дітей).

Слухання та обговорення вірша Т. Коломієць «Грудень».

Дорожній майстер грудень

Мости будує всюди,

Вкриває ріки кригою,

Воює із відлигою:

Дороги підморожує,

Ще й снігом припорошує,

Щоб на дзвінких санчатах

Новому року мчати.

— Чому грудень називають будівником мостів?

— Чому в грудні замерзають ріки?

Пошуково -дослідницька діяльність. Вилити воду на лід. Що сталося з льодом? Куди він подівся? Пояснити дітям процес перетворення льоду у воду (перехід із твердого стану у рідкий).

Читання вірша О. Олеся «Метелики»

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться: метелики з неба летять!

Квітки повмирали усюди надворі,—

Морозець малює на шибках узори…

Картинкою гарною стане віконце,

Як трошки поблискає золотом сонце.

Погляньте, погляньте, яка благодать:

Метелики з неба летять і летять!

Запитання: Що за метелики летять з неба? Що сталося з квітками надворі?Що мороз малює на шибках?

Робота з батьками

10 заповідей для батьків.

1.Не чекай. що твоя дитина буде такою, як ти або такою, як ти хочеш. Допоможи їй стати не тобою, а собою.

2. Не вимагай від дитини плати за все. що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншому, той-третьому, і це незворотний закон подяки.

3. Не зганяй на дитину свої образи, щоб в старості не їсти гіркий хліб. Бо, що посієш, те й зійде.

4. Не стався до її проблем зверхньо. Життя дане кожному під силу і, будь упевнений, для неї вона важка не менше, аніж для тебе, а можливо і більше, оскільки у неї немає досвіду.

5. Не принижуй.

6. Не забувай, що найважливіші зустрічі людини-це її зустрічі з дітьми.

7.Не звинувачуй себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини. Звинувачуй, якщо можеш - але не робиш.

8. Дитина - це не тиран, який заволодіває всім твоїм життям, не тільки плід плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в ньому творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, а душа, віддана на зберігання.

9. Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужій те, що не хотів би, щоб робили твоїй.

10. Люби свою дитину будь-якою - неталановитою, невдахою, дорослою. Спілкуючись з нею - радій, тому що дитина - це свято, яке поки що з тобою.

Януш Корчак

ВПРАВИ ДЛЯ РОЗСЛАБЛЕННЯ ТА ЗНЯТТЯ НАПРУГИ В СТРЕСОВИХ СИТУАЦІЯХ.

Мета: Допомогти оволодіти способами релаксації і зняти стресову напругу. Можливість виплеснути накопичену напругу.

1. «Вгору по веселці».

Встаньте та закрийте очі, зробіть глибокий вдих та уявіть, що разом з цим вдохом ви піднімаєтеся вгору по веселці, а на видихаючи уявіть, що з’їжджаєте з неї, як з гірки.

2. «Почергове дихання через ніздрі».

Спину тримаємо прямо, сидячи на стільці, великим пальцем правої руки закриваємо праву ніздрю і робимо глибокий вдих через ліву ніздрю, потім безіменним пальцем затуляємо ліву та видихаємо через праву.

Намагайтеся наповнювати та спорожняти легені до кінця. Виконуйте 5 таких циклів та потім міняйте ніздрі. Така дихальна гімнастика вирівнює внутрішній баланс в організмі, гармонізує енергію, добре впливає на психічний стан людини.

3. Прогресуюча релаксація м'язів.

Прогресуюча релаксація м'язів – це прекрасний спосіб зняти стрес. Релаксація досягається шляхом напруги й подальшого розслаблення різних груп м'язів тіла.

Обличчя – попросіть дитину наморщити ніс і лоб, ніби вона нюхає щось неприємне, а потім розслабити м’язи обличчя. Повторити три рази.

Щелепи – попросіть дитину щільно стиснути щелепи, ніби вона собака, який висить на кістці, а потім відпустити уявну кістку й повністю розімкнути щелепи. Повторити три рази.

Руки та плечі – попросіть дитину витягнути руки перед собою, потім підняти їх над головою й потягнутись якомога вище. Після цього нехай дитина опустить вниз і розслабить руки. Повторити три рази.

Кисті рук – нехай дитина уявить, ніби вона щосили стискає апельсин однією рукою, а потім кидає його на підлогу і розслабляє кисть і руку. Повторити три рази, а потім виконати вправу іншою рукою.

Живіт – нехай дитина ляже на спину і всього на мить максимально напружить м'язи живота. Потім нехай розслабить живіт. Повторити три рази, а потім виконати цю ж вправу стоячи.

Ноги й ступні – попросіть дитину стоячи втиснути пальці ніг у підлогу, ніби вона проробляє це з піском на пляжі. Нехай почергово вдавлює кожний палець у підлогу й розставить їх настільки, щоб відчувати напругу в ногах, а потім розслабиться. Повторити три рази.

​Виконуючи ці вправи, попросіть дитину спостерігати, як добре почувається тіло, коли вона розслабляє кожну його частину. Мета виконання цих вправ полягає в тому, щоб досягти повного розслаблення м'язів тіла.

4. Вправа «Лимон»

Мета: досягти стану спокою.

Сядьте зручно: руки вільно розмістіть на колінах (долонями вгору), плечі та голова опущені, очі заплющені. Уявіть собі, що у Вас у правій руці — лимон. Починайте повільно його стискати до тих пір, поки не відчуєте, що «вичавили увесь сік». Розслабтеся. Запам’ятайте свої відчуття. Тепер уявіть, що лимон знаходиться у вашій лівій руці. Повторіть вправу. Знову розслабтеся і запам’ятайте свої відчуття. Після цього виконайте вправу одночасно обома руками. Розслабтеся. Насолодіться станом спокою.

Кiлькiсть переглядiв: 114